سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش مرحله به مرحله جیلبریک کردن گوشی های آیفون

جیلبریک کردن گوشی های آیفون یکی از بخش های آموزش تعمیرات موبایل می باشد. اگر تاکنون چیزی در مورد جیلبریک نشنیده اید و یا اینکه قصد خرید گوشی آیفون را در سر می پرورانید ولی محدودیت های سیستم عامل آن شما را از خرید این گوشی باکیفیت منع کرده است؛ پیشنهاد می شود حتما با آموزش جیلبریک کردن گوشی های آیفون همراه باشید تا در خصوص محدودیت های آیفون و راهکارهای پیش روی آن اطلاعات مفیدی را کسب کنید. شاید ذکر این اطلاعات روی تصمیم شما شما تأثیر بگذارد.

ضمن اینکه تعمیرات موبایل نیز می توانند با دوره دیدن در کلاس های آموزشی تمامی این مطالب را فراگرفته تا  بتوانید به این منظور گوشی های مشتریان خویش را جیلبریک کنند. در ادامه به شرح و توضیح مفهوم جیلبریک روی خواهیم آورد و آن را برای شما آموزش خواهیم داد تا حتی بدون نیاز به تعمیرکار نیز خودتان بتوانید گوشی آیفون خود را جیلبریک نمایید.

مفهوم جیلبریک

جیلبریک را به نوعی می توان معادل همان عمل روت کردن در گوشی های اندرویدی در نظر گرفت که اجرای این فرآیند دربردارنده مزایا و معایبی است که به شرح آن می پردازیم. اگر جزء کاربران آیفون باشید، حتما می دانید که گوشی آیفون علی رغم تمامی مزیت هایی که دارد، محدودیت هایی هم بر سر راه کاربران خویش قرار داده است که با گوشی های اندرویدی کاملا متفاوت است.شاید یکی از کلیدی ترین این محدودیت ها این است که در گوشی های اندرویدی شما می توانید تمامی بازی ها و برنامه هایی خود را به راحتی دانلود کنید و هیچ گونه محدودیتی در این راه وجود ندارد.

شاید یکی از کلیدی ترین این محدودیت ها این است که در گوشی های اندرویدی شما می توانید تمامی بازی ها و برنامه هایی خود را به راحتی دانلود کنید و هیچ گونه محدودیتی در این راه وجود ندارد. این در حالی است که بازی ها و برنامه های آیفون را فقط از طریق اپ استور می توان دانلود و نصب کرد و شاید خیلی از برنامه ها و بازی های اندرویدی، نسخه IOS آن ها وجود نداشته باشد.

علاوه بر این امر محدودیت های دیگری را گوشی های آیفون برای سیستم عامل خود در نظر گرفته است. تمامی این مسائل گفته شد تا مفهوم جیلبریک واضح تر در اذهان جای گیرد. چرا که جیلبریک رقیب قدرتمندی بر سر راه محدودیت های آیفون است. به این منظور که با جیلبریک می توان به راحتی سد محکم تمامی محدودیت های آیفون را شکست و کاربر را با دنیایی از امکانات و قابلیت هایی مواجه سازد که تا پیش از این از آن ها محروم بوده است. برای آن که به طور کامل با مشکلات گوشی آیفون آشنا شوید توصیه می کنیم در دوره تعمیرات موبایل ثبت نام کنید.

بنابراین مزیت های جیلبریک بسیار زیاد است ولی در عین حال معایبی هم دارد. یکی از جمله معایب جیلبریک کردن گوشی های آیفون ذکر این مسئله است که طراحان گوشی های آیفون با هر طرح جدیدی از آیفون محدودیت های جدیدی را به وجود آورده اند تا با هر ورژن از اندروید یک جیلبریک دیگر باید روی آن اعمال کرد. بنابراین جیلبریک و سیستم عامل آیفون شانه به شانه همدیگر روز به روز تغییراتی انجام می دهند و هر یک از آن ها در صدد کوبیدن طرف مقابل است تا بتوانند کار خود را به دیگری غالب سازند.

آموزش جیلبریک و رفع محدودیت های آیفونآموزش جیلبریک و رفع محدودیت های آیفون

مراحل جیلبریک کردن گوشی های آیفون

برای جیلبریک کردن نسخه 9.3.3 آیفون به عنوان مثال می بایست مراحل زیر را انجام داد:

1- قبل از هر چیز بایستی اطمینان حاصل کرد که دستگاه شما از آخرین نسخه آیتونز پشتیبانی می کند. سپس در صورت پشتیبانی نرم افزار Cydia Impactor و Pangu با پسوند IPA را می بایست دانلود نمود.

2- موبایل خود را با کابل USB به کامپیوتر متصل نمایید.

3- برنامه Cydia Impactor را از حالت زیپ خارج و آن را اجراء کنید و سپس برنامه Pangu را با ماوس کشیده و آن را به Cydia Impactor انتقال دهید.

4- اگر با اخطار Apple Developer Warning مواجه شدید روی دکمه اوکی کلیک کنید.

5- در مرحله بعد بایستی اطلاعات درخواستی مبنی بر اپل آیدی و پسورد را مطابق با شکل زیر وارد کرد.

6- باید انتظار کشید تا برنامه Pangu در گوشی شما نصب گردد و پس از آن بایستی اپل آیدی خود را در بخش Device Management  طبق فرمول زیر تأیید کنید.

Settings -> General -> Device Management

7- ایمیل خود را که در عنوان اپل آیدی وارد کرده اید؛ باید در این مرحله انتخاب نموده تا به صفحه بعدی منتقل گردید.

8- در صفحه جدید روی Trust  کلیک کرده و پس از رویت پیغام، بایستی Trust قرمز رنگ را انتخاب کنید.

9- سپس به صفحه اول گوشی خود رفته و نرم افزار Pangu  را اجراء نمایید.

10- پس از مشاهده Push Notification  روی اوکی ضربه بزنید.

11- سپس گزینه استارت را نگه داشته تا دیوایس قفل گردد و پس از گذشت 6 ثانیه دستگاه را باز کرده و به اپلیکیشن Pangu بروید.

پس از اجرای تمامی این مراحل بالاخره گوشی شما جیلبریک می شود و تنها باید منتظر ماند تا Cydia هم با موفقیت نصب شود. این نکته را نیز باید در نظر داشت که نباید Pangu را حذف کرد.

منبع : آموزش طریقه جیلبریک کردن گوشی های آیفون