سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش تعمیرات پکیج دیواری ایران رادیاتور از صفر تا صد

 از آنجایی که پکیج دیواری ایران رادیاتور یکی از رایج ترین پکیج های مورد استفاده در ایران می باشد، در این مقاله از مقالات آموزش تعمیر پکیج دیواری بر آن شدیم تا مقاله ای را تحت عنوان رفع عیب و تعمیر پکیج دیواری بوتان آماده کنیم تا مورد استفاده شما کاربران گرامی قرار گیرد، اما پیش از تعمیر و رفع عیب و ایرادات هر دستگاهی باید به اجزای آن آشنایی داشت

کد خطای پکیج ایران رادیاتور

دوستان عزیز همانطور که همیشه عرض کردم بررسی کد خطای پکیج ایران رادیاتور و یا به عبارتی ارور پکیج ایران رادیاتور اولین مرحله از تعمیر پکیج ایران رادیاتور می‌باشد. این بدان معناست که در صورت بروز هر مشکل در پکیج دیواری خود قبل از انجام هر اقدامی شما می‌بایست دقت کنید آیا کد خطا مشخص شده است یا خیر !
پس اولین گام از مراحل اولیه شناسایی عیب در پکیج دیواری بررسی ارور پکیج میباشد.
لازمه بدونید ارور پکیج ایران رادیاتور و همچنین ارور اکثر پکیج های دیواری معمولا به دو صورت به ما اعلام می‌شود :
در پکیج های آنالوگ کد خطا و یا ارور با چشمک زدن چراغ های سبز رنگ روی پانل که اعدادی از 30 تا 80 دارا می باشد مشخص می‌شود. البته بهتره این چشمک زدن را با مواقعی که آبگرم باز می‌باشد اشتباه نگیرید. کد خطا در پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ به این صورته که یک و یا چند چراغ به طور همزمان روی عدد خاصی چشمک می‌زنند و شما با بررسی اعداد این چراغ ها و مراجعه به لیست خطاهای پکیج ایران رادیاتور به بررسی دقیق این خطاها می‌پردازید.
البته اگر احساس می‌کنید این مدل از پکیج ایران رادیاتور عیب یابی سختی دارد در عوض به همون اندازه شناسایی کد خطای پکیج ایران رادیاتور مدل دیجیتال راحت می‌باشد. ارور پکیج ایران رادیاتور دیجیتال توسط اعداد لاتین کنار حرف E که در مواقع بروز مشکل روی نمایشگر مشاهده می‌شود و جهت عیب یابی نیز به همون طریق که عرض کردم یعنی مراجعه به بانک ارور پکیج ایران رادیاتور ایراد را بررسی نمائید.

در صورت خرابی پکیج چه کنیم ؟

در صورتی که پکیج دیواری منزل شما خراب شده است به نکات زیر دقت کنید چون ممکن است مشکل جزئی بوده و خودتان توانایی تعمیر پکیج ایران رادیاتور را داشته باشید. درصورتی که مشکل به وجود آمده مهم باشد حتما پیش از تعمیر در دوره آموزش تعمیر پکیج دیواری در تهران شرکت نمایید:

  • فشار بار پکیج را چک کنید و اگر مشاهده کردید عقربه بار پکیج کمتر از یک می‌باشد بوسیله شیر پرکن که در همه پکیج ها در قسمت زیرین دستگاه نصب شده است (برای مشاهده شیر پرکن باید خم شوید و زیر پکیج را ببینید) این شیر به صورت گِرد و به رنگ مشکی یا آبی میباشد. آن را باز کنید تا عقربه بار روی 1/5 بیاد و سپس ببندید
  • مطمئن شوید شیر ورودی گاز و همچنین کلیه شیرهای زیر پکیج در وضعیت باز قرار دارند (دسته شیر باید در امتداد شیر باشد)
  • پریز برق ورودی را با فازمتر چک کنید برق داشته باشد
  • در زمستان از باز بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتور ها اطمینان حاصل کنید
  • اگر پکیج در بالکن نصب می‌باشد یک بار دودکش را از روی پکیج بردارید و ریست کنید
  • دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش را باز کنید
  • اگر با باز کردن شیر پرکن عقربه فشار بار هیچ تغییری نکرد به طور قطع نافی پرکن رسوب گرفته که به این صورت میتونید مشکل را برطرف کنید : ابتدا شیر ورودی آب سرد را ببندید سپس با استفاده از یک آچار تخت شماره 13 یا 14 اقدام به باز کردن شیر پرکن نمایید و با یک سیم مفتول سوراخ نافی شیر پرکن را خالی از رسوب کنید و پرکن را ببندید
  • در صورتی که پکیج نشتی زیاد داشت کلیه شیرهای زیر پکیج را ببندید و پکیج را از برق بکشید و با یک تعمیرکار تماس بگیرید
  • اصلی ترین دلیل خاموش شدن پکیج چیست؟

    مهمترین دلیل خاموش شدن در انواع پکیج دیواری که در هنگام تعمیر پکیج باهاش برخورد میکنیم معمولا کم شدن فشار بار پکیج میباشد که توسط پرشر سوئیچ آب شناسایی شده و اقدام به قطع کامل عملکرد پکیج خواهد شد .
    جهت رفع این مشکل باید شیر پرکن که در زیر پکیج قرار گرفته را باز کنید تا عقربه فشار روی 1/5 بار برسه و سپس ببندید .

    چگونه عمر پکیج خود را بالا ببرم ؟

    در تعمیر پکیج برای بالا بردن عمر پکیج باید به چند نکته دقت کنید :

    • نصب فیلتر پلی فسفات و رسوب زدای مغناطیسی و یا فیلتر پلی مگنت که تلفیقی از هر دو میباشد .
    • استفاده از پکیج دیواری فقط زمانی که قصد مصرف طولانی مدت از آبگرم را داری و زمان هایی که نیاز مصرف کمی آبگرم دارید مثل شستن دست از آب سرد استفاده کنید .
    • دمای آب گرم و رادیاتورها را هیچ وقت در بالاترین حد نگذارید و اگر بتونید این عادت را داشته باشید که همیشه دما را کمتر از 60? درجه قرار بدید به طرز چشمگیری باعث بالا بردن عمر پکیج خواهید شد . زیرا آب در دمای بالاتر از 60 درجه رسوبات خود را آزاد میکند .
    • نصب صافی برنجی برگشت و همچنین محافظ برق الزامی میباشد
    • شستشوی مدار شوفاژ و همچنین تزریق محلول پروتکتور به داخل مدار سیستم در ابتدای شروع به کار پکیج و یا نهایتا بعد از مدتی از استفاده پکیج امریست ضروری جهت جلوگیری از تشکیل رسوب در پکیج و رادیاتورها