سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای دریافت مدرک فنی حرفه ای تعمیرات پکیج دیواری چه مراحلی باید

رشته تعمیرات پکیج دیواری یکی از رشته های بسیار پرطرفدار و عالی فنی حرفه ای است که با توجه به افزایش تقاضا برای نصب پکیج های دیواری به دلیل مزایای بسیار زیادی که این دستگاه در مقایسه با دیگر سیستم های گرمایشی که دارند و بازار کار داغ نصب و تعمیرات پکیج افراد بسیاری به این رشته روی آورده اند و در دوره های آموزشی تعمیرات پکیج دیواری شرکت می کنند. به طوری که دوره تعمیرات پکیج یکی از دوره های بسیار شلوغ و پرطرفدار فنی در کشور محسوب می شود.

یکی از موضوعات مهمی که برای ورود به این شغل به صورت حرفه ای و درآمدزایی از آن باید به آن توجه داشته باشید، داشتن مدرک معتبر تعمیرات پکیج دیواری از سوی سازمان فنی حرفه ای کشور است.

برای دریافت این مدرک باید مراحل گوناگونی را پشت سر بگذارید. در این مطلب قصد داریم به بررسی کلیه مراحلی که برای دریافت این مدرک لازم است طی شود بپردازیم، با ما همراه باشید.

برای دریافت مدرک فنی حرفه ای تعمیرات پکیج دیواری چه مراحلی باید طی کنیم؟

آشنایی با مدرک فنی حرفه ای کشور

مدرک فنی حرفه ای کشور انواع گوناگونی دارد. مدرک رسمی، مدرک مورد تایید و مدرک گذر مهارتی از جمله مدرک های ارائه شده از طرف این سازمان است. در میان این سه مدرک، بیشتری اعتبار مربوط به مدرک رسمی فنی حرفه ای است. این مدرک قابل ترجمه بوده و در 186 کشور جهان دارای اعتبار است و می توانید با داشتن این مدرک برای دریافت ویزا کاری اقدام نمایید. همچنین با داشتن این مدرک می توانید برای دریافت و اخذ مجوز و جواز کسب نیز اقدام نمایید.

چگونه مدرک فنی حرفه ای تعمیر پکیج بگیریم؟

رشته های فنی حرفه ای از تنوع بالایی برخوردار هستند و هر کدام از آنها مهارت ها و تکنیک های خود را دارند. بنابراین لازم است پیش از ورود به این رشته ها ابتدا مهارت های مورد نیاز آنها را از طریق شرکت در دوره های آموزشی و دریافت مدرک فنی حرفه ای یاد بگیرید.

رشته تعمیرات پکیج نیز یکی از رشته های مهارت محور و تخصصی است که برای ورود به آن لازم است تا از طریق یک دوره آموزشی معتبر با مهارت های آن آشنا شوید و مدرک معتبری دریافت کنید.

برای دریافت مدرک فنی حرفه ای تعمیرات پکیج لازم است تا چند مرحله را طی کنید، این مراحل عبارتند از:

1.شناسایی آموزشگاه فنی حرفه ای معتبر

امروزه با توجه به بازار کار خوب مشاغل فنی آموزشگاه های بسیاری دوره های فنی حرفه ای را برگزار کرده و کارآموزان را برای ورود به بازار کار تربیت می کنند. اما کیفیت آموزش در این مراکز با هم یکسان نبوده و در برخی از این مراکز تنها به صورت تئوری مباحث آموزشی یاد داده می شود. بنابراین شناسایی و انتخاب یک آموزشگاه معتبر یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته باشید.

در یک آموزشگاه معتبر مباحث به صورت کاملا عملی و تخصصی و زیر نظر اساتید متخصص آموزش داده می شود. همچنین امکان تمرین و تکرار و کار عملی نیز برای شما فراهم می شود.

چنین آموزشگاهی تمام دوره های آموزشی مهم مانند دوره نصب کولر گازی، دوره تعمیرات کولر گازی، آموزش برق ساختمان، آموزش تعمیرات لوازم خانگی، آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی و . . . را برگزار می نماید.

2.گذراندن دوره آموزشی تعمیرات پکیج دیواری

برای یادگیری صفر تا صد تعمیرات پکیج دیواری باید در دوره های پکیج دیواری را سپری کنید. با شرکت در یک دوره پکیج آن هم در آموزشگاهی معتبر در مدت زمانی کوتاه با صفر تا صد تعمیرات انواع برندهای داخلی و خارجی پکیج آشنا خواهید شد و با کار کردن بر روی نمونه های واقعی پکیج می توانید رفع اشکال کرده و بدون استرس وارد بازار کار شوید.

3.ثبت نام در آزمون های فنی حرفه ای 

پس از اینکه با مهارت های تعمیرات پکیج آشنا شدید و به صورت عملی بر روی آنها کار کردید بایستی در آزمون های کتبی و شفاهی تعمیرات پکیج که به صورت هماهنگ برگزار می شود شرکت کنید و حداقل نمره قبولی را کسب کنید. بعد از آن پس از گذشت 3 تا 6 ماه مدرک شما صادر شده و می توانید به صورت اینترنتی آن را دریافت کنید.

دقت داشته باشید برای دریافت این مدرک سن شما باید بالای 16 سال باشد همچنین از مدرک دیپلم نیز برخوردار باشید.

آشنایی با آموزشگاه فنی برق

برای این که بتوانید در بازار کار شغل تعمیرات پکیج به موفقیت برسید و درآمد خوبی کسب کنید لازم است به خوبی با مهارت های این شغل آشنا شوید و صفر تا صد تعمیرات پکیج و فوت و فن های آن را یاد بگیرید.

آموزشگاه های بسیاری این دوره را برگزار می نماید اما یک آموزشگاه خوب و تخصصی برای گذراندن دوره های پکیج ویژگی های دارد. برخی از مهم ترین این ویژگی ها عبارتند از:

  • آموزش زیر نظر سازمان فنی حرفه ای
  • آموزش در کارگاه های مجهز
  • آموزش به صورت عملی
  • آموزش توسط اساتید متخصص و حرفه ای
  • امکان تمرین و تکرار در کارگاه
  • امکان بازآموزیی دوره
  • پشتیبانی پس از دوره

در آموزشگاه فنی برق تمامی موارد ذکر شده رعایت شده و کارآموزان در کارگاه های مجهز با صفر تا صد مفاهیم تعمیرات پکیج آشنا می شوند.

جهت ثبت نام در دوره نصب پکیج و تعمیرات و دیگر دوره ها همچنین اطلاع از دیگر دوره های این آموزشگاه و همچنین شرایط ثبت نام می‌توانید به وب سایت این مجتمع به آدرس www.fannibargh.com مراجعه نموده یا با شماره 02166121029 تماس حاصل نمایید

منبع: مدرک فنی حرفه ای نصب و تعمیرات پکیج